Saturday, February 20, 2010

توصيات مجلس حقوق الإنسان بالأمم المتحدة بشأن مصر

The United Nations Human Rights Council has issued a large number of recommendations for Egypt, most of which the Egyptian government has accepted. According to the Egyptian Initiative for Personal Rights, the recommendations that the government has deferred for later consideration include recommendations to reduce the delays in issuing ID cards to Bahais, to end discrimination against non-Muslims in the freedom of religious practice, the abolition of prison sentences for internet users, to ensure the right of victims of human rights violations to file complaints.....
عقب اعتماد توصيات مجلس حقوق الإنسان بالأمم المتحدة بشأن مصر، أعربت المبادرة المصرية للحقوق الشخصية عن ترحيبها بقبول الحكومة المصرية لأغلب التوصيات، بما فيها تلك المتعلقة بأسوأ انتهاكات حقوق الإنسان التي ترتكبها الحكومة. وأعربت المبادرة المصرية عن أسفها لأن الحكومة رفضت بعض التوصيات التي لا تقل أهمية، إما بشكل مباشر أو بدعوى أنها تستند إلى "معلومات غير صحيحة".

ومن بين إجمالي التوصيات التي بلغ عددها 165 توصية قبلت الحكومة 119 توصية (من بينها العديد من التوصيات المتكررة أو المتشابهة)، ورفضت 21 توصية، من بينها سبع توصيات اعتبرتها الحكومة مستندة إلى معلومات غير صحيحة، بينما أجلت الحكومة موقفها من 25 توصية حتى جلسة مجلس حقوق الإنسان في شهر يونيو 2010.

No comments: